شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات فروشگاه خودمونی کالا

لطفاً برای بهره‌برداری بهینه از خدمات و برنامه‌های کاربردی فروشگاه، موارد زیر را با دقت مرور کنید:

1. وقتی که شما به عنوان یک کاربر وارد وب‌سایت فروشگاه می‌شوید و از پروفایل شخصی، طرح‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری فروشگاه و دیگر خدمات ارائه شده توسط فروشگاه استفاده می‌کنید، به این معنی است که شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات فروشگاه را آگاهانه می‌پذیرید و قبول می‌کنید. لطفاً توجه داشته باشید که با ثبت سفارش، شما به معنی کامل پذیرش تمامی شرایط و قوانین فروشگاه هستید.

2. لطفاً به یاد داشته باشید که شرایط و قوانین مندرج، به عنوان جایگزین برای همه توافق‌های قبلی شما در نظر گرفته می‌شود.

با مراجعه به این شرایط و قوانین، شما مسئولیت پذیرفتن و رعایت آنها را دارید. توصیه می‌شود که قبل از استفاده از سرویس‌ها و خدمات فروشگاه، آنها را به دقت بررسی کنید و در صورت عدم قبول شرایط و قوانین، از استفاده از سرویس‌ها خودداری کنید.

قوانین عمومی

لطفاً توجه داشته باشید که تمامی اصول و رویه‌های فروشگاه با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده همخوانی دارند. به همین ترتیب، به عنوان کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربری هستید. در صورتی که در آینده تغییراتی در قوانین، رویه‌ها و سرویس‌های فروشگاه اعمال شود، این تغییرات در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی خواهند شد. با استفاده مداوم شما از سایت، شما به این معنی موافقت می‌کنید که هرگونه تغییرات را پذیرفته‌اید.

 

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به فردی گفته می‌شود که با استفاده از اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام وارد کرده است، قادر به ثبت سفارش یا استفاده از خدمات فروشگاه می‌باشد.

همچنین، با توجه به اینکه فروشگاه یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرف‌کننده به هر فردی اطلاق می‌شود که به منظور خرید کالا یا خدمات، علاوه بر تجارت یا حرفه‌ای که دارد، اقدام می‌کند.

 

تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان

محصولات ارایه شده در وب‌سایت، یا توسط فروشگاه از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با فروشگاه همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت فروشگاه عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط فروشگاه بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود.
– مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.

– خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند. 
– سفارش‌هایی که دارای حداقل یک  کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت 16 هر روز کاری نهایی شوند ، حداقل 1 روز کاری بعد (طبق زمان تحویل اعلام‌شده در سایت) در تهران و شهرستان‌ها، ارسال خواهند شد.
– 1 روز کاری فاصله زمانی تحویل برای کالاهای فروشندگان، به معنای این است که در صورت خرید کالای فروشندگان ، شروع پردازش سفارش حداکثر 1 روز پس از زمان سفارش‌گذاری در فروشگاه است. 
– منظور از 1 روز کاری، زمان آماده‌سازی و ارسال کالا به انبار فروشگاه توسط فروشنده است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
– نحوه برگشت از فروش کالاهای فروشندگان طبق رویه فروشگاه است، با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد.
– به کالاهای فروشندگان تخفیف سازمانی تعلق نمی‌گیرد.
– خدمات پس ‌از‌ فروش فروشگاه تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را می‌پذیرد که لیبل بارکد نارنجی رنگ که روی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد.

 

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

محصولات موجود در وب‌سایت خودمونی کالا یا عرضه شده توسط فروشگاه، از طریق شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی تهیه و ارائه می‌شود. همچنین، برخی از فروشندگان با فروشگاه همکاری می‌کنند و محصولات خود را از طریق این فروشگاه آنلاین به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. در اینجا، تعریف فروشنده به فردی اشاره دارد که محصول خود را در وب‌سایت فروشگاه عرضه کرده و به فروش می‌رساند. همچنین، فروشگاه مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و خدمات پس از فروش محصول را به عهده فروشندگان می‌گذارد.

خریداران مجازی دارای حداکثر ۲ روز پس از ثبت و تایید سفارش، امکان درخواست ارسال فاکتور را دارند. سفارش‌هایی که شامل حداقل یک کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت ۱۶ روز کاری نهایی شوند، حداقل تا ۱ روز کاری بعد (با توجه به زمان تحویل اعلام شده در سایت) در تهران و شهرستان‌ها ارسال خواهند شد. تحویل کالاهای فروشندگان حداکثر ۱ روز کاری پس از زمان سفارش‌گذاری در فروشگاه آغاز می‌شود، با توجه به زمان آماده‌سازی و ارسال کالا به انبار فروشگاه توسط فروشنده، که ممکن است بسته به نوع کالا متفاوت باشد.

فرآیند برگشت کالاهای فروشندگان طبق رویه فروشگاه انجام می‌شود، با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را برعهده می‌گیرد. تخفیف‌های سازمانی برای کالاهای فروشندگان قابل اعمال نیستند. خدمات پس از فروش فروشگاه تنها در صورت درخواست مشتری برای بازگرداندن کالاهای فروشندگان قابل قبول هستند، پس از اینکه برچسب بارکد نارنجی روی کالا حذف نشده است.

خسارت در هنگام حمل و نقل

فروشگاه همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و فروشگاه تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش فروشگاه اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش فروشگاه ارسال شود. 

 محتوا

فروشگاه نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند. لازم به ذکر است فروشگاه تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط فروشگاه دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.

وب ‏‌سایت فروشگاه هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. سروﻳس‌‏های سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و سایت فروشگاه تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.

سایت فروشگاه ممکن است دارای سرویس‌‏هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‌‏های جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌‏های خبری، شبکه دوستان و سرویس‏‌های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می‏‌شوند. شما توافق می‏‌کنید که از این سرویس‏‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.

 

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، فروشگاه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

فروشگاه خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید.